Sunday 24 February 2013

Lupa

Bismillahirrahmanirrahim. 
Dengan Nama Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Entri ni aku tulis pada pukul 10.20 malam, depan tv, sebelah AB yang landing baeeekkk punyaaaa sambil pegang remote control dengan santai dan liburnya.

Sebenarnya, entri ni tak ada motif pun. Aku saja-saja tulis sebab aku rasa tension sangat dengan kerja pengkeranian yang berlambak-lambak sampai aku sendiri dah lupa apa yang aku harus dahulukan dan apa yang aku harus kemudiankan. 

Ok lah, sebenarnya aku masih lagi terbayang-bayang time meeting tadi, kelas 4UiTM kena panggil disebabkan belum update lagi maklumat latar belakang pelajar. Pasti setiap guru-guru sibuk membelek buku pengurusan penasaran nak tahu siapa guru kelas 4UiTM? Siapa yang tak buat kerja tu? Siapa yang malas tu? Siapa? Siapa? Siapa?



Ohhh, dia ni ke... Yang cuti panjang taun lepas tu..
Emm...Patutlah...

Serius, macam... What? Bila kena buat? Kenapa aku tak tau? Kenapa aku boleh lupa? Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Mungkin ke aku ni terlalu memikirkan Faiq, jadi prestasi aku merundum? Ke memang sifat seorang manusia tu mudah lupa? ALASAN kan..

Mungkin la kot.. Mungkin aku ni terlalu diasak sangat dengan masalah-masalah peribadi sampai aku hilang fokus. Tambahan dengan kerja-kerja sekolah, campur dengan tahun ni aku kena mengajar 2 subjek, Matematik Tambahan dan Sains, tambah pulak dengan PBS, tambah pulak dengan kelas tambahan SPM, stress mengajar, stress nak maintain keputusan, stress Faiq jauh, stress badan letih, stress baju kurung sutera kena basuh handwash, stress nak kurus, aihhh macam-macam dalam kepala otak ni. 

Mungkin disebabkan itu, aku lupa satu perkara yang remeh namun penting iaitu - data pelajar kelas aku. 

Kalau la ada software yang boleh organise sikit otak ni dah lama aku download tau.

Dan menyesali kealpaan aku, terus aku buka laptop dan kemaskini data APDM (Aplikasi Pangkalan Data Murid) kelas 4 UiTM, walaupun tulang belakang rasa macam nak patah, mata yang kuyu menahan kantuk dan otak yang berserabut dengan perkara-perkara harian. 

Lupa sejenak aku pada shawl yang aku aim nak beli bila dapat gaji ni.
 Oh, ye. Gaji nak masuk esok!
 Yeay! 

Hilang mengantuk kau ye cakap pasal duit. ALASAN! HUH.  

Well, at least ada jugak perkara yang menggumbirakan kalbuku. 

Bagi chance la wey...


Manusia sememangnya mudah lupa, dan mudah sedar, lalu mudah lupa semula apa yang telah disedarinya.

Astaghfirullah'al azim.

Sama-sama muhasabah diri 
In Shaa Allah kita jadikan hari esok lebih baik dari hari ini. 

:)






No comments:

Post a Comment