Sunday, 17 February 2013

Faiq : Laughs and Tears

Bismillahirrahmanirrahim. 
Dengan Nama Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.


Sebelum ini aku tak pernah menyiarkan apa-apa video tentang Faiq. Aku belum bersedia. Namun hari ini, aku bersedia untuk menyorot kembali sebahagian memoriku bersama Faiq selama ini. Bersempena harijadi Faiq yang pertama pada hari ini, khas untuk kalian, aku titipkan buat readers yang tak pernah gagal menyokong kehidupanku. Kehidupan Faiq. Kehidupan kami.

Terima kasih atas setiap titipan doa dan kiriman semangat kalian pada Faiq. 

Tiada apa yang mampu aku katakan selain bersyukur, bersyukur dan bersyukur dengan apa yang dikurniakanNya padaku kini.


video

Faiq setelah 3 minggu dilahirkan. Tiub biru tu ialah tube feeding susu. 

Suka tenyeh mata dengan kuku lepas tu bila sakit nangis sendiri.






video

Faiq bersin 2 kali setengah. Yang last tu tak jadi bersin, cuma bunyi je lebih. 

Hehe.


Dan setelah setahun berlalu, 

*




*




*




*




*





video



video

Faiq yang terkekek-kekek gelak masa aku buat-buat tumbuk perut dia guna botol Pepsi. 

Apa yang kelakar sangat pun tak tau.


Maaf kualiti video agak kurang memuaskan. Memandangkan aku snap pakai telefon aje. Telefon pulak bukanlah Galaxy Note mahupun Galaksi Sistem Suria. 

Hehehe. 

Suara yang mengilai kat belakang tu harap dimaafkan. 

I memang easily excited. 

Begitu juga dengan bantal yang agak lusuh disitu.

Sesungguhnya aku jujur dan tak hipokrit. 

Waaaah? Gitu. Motip?

Hik Hik Hik.

Enjoy!


17.2.2012, 8.00 pm : You were still in my womb before the surgeons took you out at 8.20 pm and was immediately sent to NICU for full ventilatory support.

17.2.2013, 8.00 pm : A year passed and here you are, safely at home enjoying your very first birthday cake in the Bumbo seat, wearing the nicest bodysuit (supposed to be the nicest since he is always with his baju lubang-lubang) accompanied by Tok Ma and Tok Abah.


Allah the Greatest :')





8 comments:

  1. happy bday faiq!!!! suka tgk faiq gelak2, comel sangat2.

    ReplyDelete
  2. tearssss:( sanah helwa faiq

    ReplyDelete
  3. Alahmdulillah..anak sy pren 33 week..lahir 17 hb feb 2012..alhamdulillahh sehat...syukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. As salam sis, thanks for viewing this blog ya! Alhamdulillah, semoga sihat anak sis hendaknya..

      Sama-samalah kita menjaga amanah Allah ini dengan sebaik mungkin.
      In shaa Allah.. :)

      Delete
  4. i suka sangat tengok video2 ni :)

    ReplyDelete
  5. SANAH HELWAH FAIQ! FAIQ MMG HERO!!!

    ReplyDelete