Monday 13 August 2012

Tuhanku, Aku Mohon...

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Tuhanku,
Aku mohon perlindungan yang terbaik buat anakku, 
Dari permulaan degupan jantungnya,
Dari hela nafasnya yang pertama,
Dari hujung rambutnya ke hujung kakinya,
Dari saat aku membawanya kedunia.

Tuhanku,
Sesungguhnya terlalu berat untukku nyatakan di sini,
Bagaimana jiwaku menangis tiada berhenti,
Bagaimana mampuku hadapi kenyataan ini,
Bagaimana aku perlu menjadi cekal kembali,
Meninggalkan anakku yang masih bayi.

Namun aku tahu Tuhanku,
Engkau menulis keputusan yang terbaik untukku,
Dan aku perlu percaya pada setiap hikmah itu,
Untuk memastikan ianya juga yang terbaik untuk anakku.

Lalu aku memohon, wahai Tuhanku,
Menadah tangan memohon keampunan,
Menitiskan butir keinsafan dalam kepiluan,
Menghayati takdir yang ditentukan dengan penuh keredhaan.

Aku titipkan anakku dalam dakapanMu,
Dengan kepercayaan yang tidak berbelah bagi kepadaMu,
Agar kesihatan dan keselamatan terpelihara olehMu,
Wahai Tuhanku yang Maha Pengasih, Maha Penyayang, Lagi Maha Mengasihani,
Aku memohon belasMu.

 Ameen. Ameen.Ameen.







No comments:

Post a Comment