Wednesday 5 December 2012

Cuti Yang Awesome

Bismillahirrahmanirrahim.
Dengan nama Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Cuti sekolah dah mula! Pasti budak-budak yang ambil SPM tahun ni dah mula berangan-angan nak buat apa lepas ni kan. Suka la tu, dah habis sekolah. Boleh la tukar title jadi pelajar lepasan SPM lepas ni, kalau dulu korang ni pegang title budak sekolah je kan.. Paling glam pun title ketua pengawas, tak pun ketua rumah. Betul tak? Tu dah cukup gah la tu. Hahaha.. Sekarang dah boleh la merasa jadi budak beso-beso. (Macam la beso sangat korang yeeerr. Heee...)

Anyway, apa aku nak stori tentang cuti aku? Kalau tengok kawan-kawan lain, ramai yang pergi melancong. Ini dapatlah dibuktikan dengan memview facebook-facebook mereka-mereka yang sangat-sangat awesome dengan pemandangan cantik lagi menarik dan tertarik. *tarik nafas dalam-dalam sebab ayat panjang sangat*.

Cuti aku hanyalah dipenuhi dengan view-view seperti ini :-

Doc Mcstuffins
(Google Images)

Mickey Mouse Clubhouse
(Google Images)

Special Agent OSO
(Google Images)

Pororo, The Little Penguin
(Google Images)

Tayo, The Little Bus
(Google Images)


Semua ni aku tengok di tempat paling best sekali iaitu di :-

Channel 613, Astro.
(Google Images)

Menarik kan cuti aku? Huhu.

Aku terpaksa korbankan masa chill, melancong, trip sana sini, sebab Faiq. Memandangkan Faiq tak boleh (TAK BOLEH means TAK BOLEH LANGSUNG!) keluar rumah sebab kes dapat pneumonia bulan lepas, aku hanya memerapkan diri dengan Faiq sambil menonton rancangan-rancangan menarik (lah sangat) di televisyen. Precise sikit, Channel 613, Disney Junior. Aku memang takde peluang langsung nak tengok favorite show aku, melainkan kalau si kecik ni tido. Sampai ada sekali tu aku tak tau pun Malaysia masuk AFF Suzuki Cup. Lawan dengan negara mana, berapa score, siapa kena kutuk, siapa tak pandai main, siapa man of the match, sume aku tak tau.

Yang aku tahu hanyalah ini :-

Pororo, The Little Penguin Opening Theme Song
(Youtube)


Mickey Mouse Clubhouse Opening Theme Song


Special Agent OSO Opening Theme Song
(Youtube)


Doc Mcstuffins Opening Theme Song
(Youtube)

Tayo, The Little Bus Opening Theme Song
(Youtube)

Semua ni memang favorite Faiq. Nak-nak Mickey Mouse Clubhouse tu. Huuuu...

Faiq and his gigantic phone, but he prefers mine instead. (+_+)
Smiling (without any teeth) while watching Special Agent Oso.


Awesome kan cuti aku? (+_+)
Tapi, lama-lama aku pulak jadi addicted dengan lagu-lagu ni. Sampai kadang-kadang dalam tak sedar aku duk humming lagu-lagu ni dalam kereta ke, masa mandi ke.. Eheh. Ok, aku memang dah tak layan dah lagu-lagu kotemporari masa kini sekarang ni. Sejak duk terperuk dalam rumah, Cikgu Farrah hanya mengenali lagu-lagu ini sahaja. Naif dan lurus tak cikgu? *kelip-kelip mata memohon belas ehsan sambil tersenyum polos*

Anything for you, sweetie. But, not too much tv, it's not good for your eyesight, dear. Mama takmo Faiq kena pakai spek macam mama. Dulu mama ingat pakai spek tu best, nampak cam budak pandai yang legend je, tapi hakikatnya pakai spek memang melecehkan. Kalau tak, takkan la berkotak-kotak contact lens aku order. Gaya penting walaupun pagi-pagi kena terkebil-kebil pasang lens. =')

Aku lebih suka Faiq sukakan buku macam aku, tapi nampak gayanya Faiq ni macam abah dia, suka gadget, suka computer, suka games, suka technology. Hmmm.. muka pun dah banyak muka abah dah... Suka la tu AB! Huh!









No comments:

Post a Comment